Izdelki Almadea

Prehranska dopolnila vrhunske kakovosti za vaše zdravje!

NAKUPUJ ZDAJ

Hormon sreče: kako povečati serotonin?

6. februarja, 2021Kategorija: Stres in tesnoba

Serotonin imenujemo hormon sreče, ker njegova vsebnost v telesu vpliva na naše razpoloženje in občutenje sreče. Ko ga imamo dovolj se odlično počutimo in dobro spimo. Prenizke vrednosti serotonina povzročijo tesnobo, nezadovoljstvo, celo agresijo.

hormon sreče

Pričakovali bi, da hormon sreče nastaja v možganih. Serotonin namreč vpliva na razpoloženje, vedenje in procese, ki potekajo v potekajo v možganih. Vendar kar 95 % serotonina nastaja v črevesju, le 5 % pa v možganih.  A raziskave kažejo, da stanje v črevesju pomembno vpliva na delovanje naših možganov, pri čemer je ključen ravno živčni prenašalec, serotonin.

ZNAKI POMANJKANJA SEROTONINA

  • tesnoba
  • depresiji podobna stanja
  • agresija
  • nespečnost
  • razdražljivost
  • slaba samopodoba
  • pomanjkanje apetita
  • upad spomina
  • utrujenost
  • pridobivanje teže
  • razdražljivo črevo
  • upad želje po spolnosti

Znanstveniki so dokazali, da ima pomanjkanje serotonina večji vpliv na razpoloženje pri ženskah kot pri moških.

RAZLOGI ZA POMANJKANJE SEROTONINA

Ni povsem jasno, kakšni so vzroki za pomanjkanje serotonina. Za sintezo serotonina potrebujemo aminokislino triptofan, vitamin D, vitamin B6, omega 3 maščobne kisline. Zato uživanje teh snovi pripomore k večji ravni serotonina v telesu.

V zadnjih letih številne raziskave dokazujejo, da so črevesne bakterije tiste, ki vplivajo na količino nastalega serotonina. Pri osebah, ki imajo zdravo črevesno mikrobioto so vrednosti serotonina višje kot pri tistih, kjer je porušeno ravnovesje med dobrimi in slabimi bakterijami v črevesju. Stres je eden od dejavnikov, ki poruši ravnovesje v črevesju.

V takih primerih si lahko pomagamo s t.i. psihobiotiki, mlečnokislinskimi bakterijami, ki naselijo črevo in dokazano zvišujejo vrednosti serotonina v organizmu. Največ raziskav na tem področju imata seva Lactobacillus helveticus Rosell®-52 in Bifidobacterium longum Rosell®-175.

STRES in HORMON SREČE

Pri osebah, ki so dalj časa izpostavljene stresu se poruši ravnovesje med dobrimi in slabimi bakterijami v črevesju in zmanjša nastanek serotonina.

Še posebej kritično stres prizadene mikrobioto pri dojenčkih. Pri dojenčkih, ki so bili po rojstvu ločeni od matere so dokazali korelacijo med laktobacili v črevesju in stresom. Laktobacili so črevesne bakterije, ki naseljujejo črevo. Dojenčki, ki so bili ločeni od mame so imeli kritično manj laktobacilov ter nižje ravni serotonina.

KAKO BREZ ZDRAVIL POVEČAMO HORMON SREČE?

Najbolj enostaven odgovor je, da počnemo stvari, ki nas delajo srečne. Čeprav je to včasih lažje reči kot narediti, je dokazano, da se ob tem poveča serotonin.

Kako lahko še povečamo hormon sreče:

  • Športna aktivnost

Če dobro pomislimo smo po koncu športnih aktivnosti vedno dobro razpoloženi. Fizična aktivnost namreč spodbudi nastanek serotonina, najbolj učinkovita je aerobna vadba, na primer hoja, tek, plavanje.

  • Prehrana

Hrana bogata z aminokislino triptofan, iz katere nastaja serotonin (jajca, sir, ananas, tofu, losos), vitamin D, vitamini B kompleksa, omega 3 maščobne kisline.

  • Sončna svetloba

Izpostavljenost sončni svetlobi poveča vrednosti serotonina v telesu.

  • Psihobiotiki

Uživanje psihobiotikov, to je mlečnokislinskih bakterij, dokazano poveča vrednost serotonina v črevesju.

 Viri:

O’Mahony SM et. Al. Serotonin, tryptophan metabolism and the brain-gut-microbiome axis. Behav Brain Res. 2015 Jan 15;277:32-48.

Cryan JF et al.  Psychobiotics: a novel class of psychotropic. Biol Psychiatry 2013 Nov 15;74(10):720-6.


Avtorica objave:

Dr.med.zn. Mateja Štempelj, direktorica in ustanoviteljica podjetja